En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 18 januari 2010

Vi får bara skritta...


Frisses bakben är fortfarande svullna. Höger bak är inte så svullet längre bara vid kotleden. Vä bak såg likadant ut som sist men svullnaden minskade något efter ridning. Jag får använda min fantasi för att hitta saker att träna på. Vi får inte göra krumelurer så det är bara rakt fram som gäller. Idag tränade vi på rask skritt. Jag koncentrerade mig på att räkna hur många steg Frisse tog innan han saktade tempot. I början var det ca 5 steg, efter ett tag ökade till mellan 15-20 steg. Rekordet blev 35 steg! När vi vände åter mot stallet så behövde jag bara påminna honom tre gånger. Sedan red vi förstås förbi stallet, det kan man alltid träna på, vi tog en varv på volten också för säkerhets skull. Inne på volten bjöd han på riktigt bra......det var ju kul!

1 kommentar:

Evisen sa...

Stackarn! Hoppas det ger med sig snabbt!