En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 30 januari 2010

17 minusgrader....

Vi var tvugna att ta det lite lugnt idag pga kylan. Det blev mest skritt......mot slutet av passet gjorde vi några travövergångar men det var mest för att hålla värmen. Ryggningarna sitter bra nu......han börjar rygga så fort jag öppnar upp bakåt. När jag började rida Frisse så ryggade han nästan alltid snett bakåt åt vänster men nu blir "raksträckorna" längre och längre. Vi gjorde också små korta skänkelvikningar snett över vägen. Förut saktade Frisse alltid av i tempo när han skulle förflytta sig sidleds.....nu får man påminna honom om att han ska ha samma energi i stegen åt sidan men det går mycket bättre. Sedan provade vi ett par steg i spansk skritt...det är inte min starka sida, men Frisse tycker att det är kul! Vi får väl öva tänker jag.....





Vår träningsväg, eftersom det sällan är någon som kan fota oss så blir bilderna så här.

2 kommentarer:

Evisen sa...

Vilka härliga vägar! Jag måste med ta tag i ryggningen .... Det är vi inte alls bra på!

Freppsi sa...

Vilka underbara bilder och vintervägar.. annat än i Skåne där snön ofta blåser bort och det blir blankis..