En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 25 januari 2010

Ut ensamma idag....


Lite hagbus......polare emellan! Frisse ser liten ut i jämförelse med bästisen Fuffe men då får man inte glömma att Fuffe är en bra bit över 1,70 cm i mankhöjd.

Påklädd och klar. Vi tog en liten sväng idag....Frisses ben hade blivit sämre igen under gårdagen.  Vi skrittade mest och gjorde lite travövergångar mot slutet av passet. Frisse var pigg.....det märks att han fått mindre motion än han brukar under några veckor. Efter ridning hade svullnaden inte påverkats men värmen hade ökat i kotlederna bak, dessutom lossnade det en del skorv när jag borstade honom. Det är svårt att säga om det är ridningen eller om det är behandlingen som påverkar bakbenen?
Ser ni vår uppsittarpall i bakgrunden? Eftersom vi inte kan träna så mycket till häst så tränar vi andra saker i stället. Nu "ställer" jag in Frisse stående på pallen. Jag går alltså inte ner och korrigerar Frisse om han inte ställer upp ordentligt vid uppsittning. Det går jättebra redan......
Sedan har vi börjat med lite "tokigheter" när jag hämtar honom i hagen......men det får jag nog lov att filma när vi är lite mer överens ha, ha........Frisse är en riktig cirkushäst!

2 kommentarer:

Evisen sa...

Hoppas hans ben blir bra snart. Och JA en film ser vi fram emot!

Åsa sa...

Tittar in här oxå och ser att vi delar djurintresset, nice :-)
Kram!