En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 16 januari 2010

Här är han "Frississon" i vinterlandskapet!


Det blev bara en skrittrunda idag men vi hade sällskap. Frisse bara segar när han får gå sist men när han tar täten spetsas öronen och steglängden ökar! Idag fick han kliva på bra för ridkompisarna har riktigt bra skritt bägge två. Frisse har fått hovskabb, sådant som lätt drabbar hästraser med hovskägg. Bakbenen svullnade upp och veterinären sade att vi bara får skritta tills svullnaden lagt sig. Så nu är det lite pyssel med alla behandlingar, men det mesta gör matte förstås. Sedan blir det till att hålla ordning på manar och hovskägg för sådant kommer lätt tillbaka. Jag tog med hela gänget på min träning "rida förbi stallet", de andra tyckte det var en bra idé och idag klev Frisse bara förbi. Min plan är att sitta av på olika ställen.....allt för att kunna behålla bjudningen till ridvolten. Får se om min plan lyckas?

1 kommentar:

Evisen sa...

Själklart kommer du att lyckas!!