En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 25 juni 2012

Jag kom på, hur?

Idag kom jag på hur jag skulle sitta. Jag har haft problem att sitta rätt i vänster varv. Jag får inte sitta kvar på ytter sittben. Idag kom jag på hur jag skulle vrida höften utåt och dra tillbaka mitt yttre ben något.
Voilá! Där satt jag......
Sedan var det bara att göra likadant i höger varv för att sitt kvar på inner sittben.
Kul när man löser mysterierna.....
Det skulle underlätta betydligt att ha en tränare vid sidan av.....som det är nu får jag fundera och experimentera för att hitta rätt.

Lite kel vid hämtning. Idag vände hon inte på klacken....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är så roligt att läsa om dina *experiment* med sitsen.
Jag har börjat rida med barbackagjord =).Känner varje nyans i hästen,kan korrigera innan min dam ens hinner blinka.Den bästa investering jag gjort!
//Anki

Åsa sa...

Det är så små små saker som gör det! Nog är det en lyckokänsla när puzzelbitar faller på plats.

Anonym sa...

Ser så fram emot att kunna följa med och "ögna" igenom ditt ridpass från marknivå trots att jag inte är superduktig på det.

Men kul i alla fall blir det......"Skumsvampen"