En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 18 juni 2012

Fingertopparna.....

Jag tog ut Liza på en träningsrunda i skogen idag. I början ville hon inte alls lyssna på mina ben och så var hon lite stum i handen. Men efter uppvärmning och påminnelser blev hon mjuk och fin. Idag fick jag henne såpass lösgjord att jag kunde rida med "fingertoppskänsla". Att kunna rida med magen, fingertopparna och minimalt med ben är mitt mål. Nu har vi kommit en bit längre på den vägen.....
Jag passade på att träna övergångar galopp- skritt. Hon börjar förstå vad jag menar och ansträngde sig verkligen.....
Vi fick till ett par riktigt bra avsaktningar till skritt som jag är väldigt nöjd med i dagsläget. Vidare passade jag på att träna halvhalter i trav. Hon gjorde dem med den äran....
Det är så roligt när hästarna blir starkare och orkar bära sig själva........helt plötsligt faller en mängd pusselbitar på plats.

1 kommentar:

Jejje sa...

då är det kul att rida :)) Den känslan börjar min dotter (ninni) få med hennes ponny,så himla kul att bara få stå bredvid & titta på.
Härligt med hästar/kramar jejje