En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

söndag 17 juni 2012

Ett kommande fredagsprojekt?

En av mina väninnor tipsade mig om ett nytt projekt. Nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att åka ut och provrida.
Min väninnas stallkamrat behövde hjälp med sin ridtravare, ett svart sto, riden men inte så mycket utbildad.

Jag vill gärna kunna rida tre ggr/v  för att hålla igång min ridning. Eftersom jag är ledig på fredagar och Liza är upptagen då, så skulle det här projektet kunna passa perfekt.....
Tanken är att jag ska hjälpa till med utbildningen av detta sto. Jag har som bekant gjort den resan förr, när jag skolade om Mariana från travhäst till ridhäst.
Nu är den här flickan aldrig startad så riktigt likadant som med Mariana kommer det inte att bli. Men visst finns det likheter.....

Så här ser den vackra flickan ut.....
 Jag sitter upp.....
 Provridning, efter en sväng i skogen var det dags att prova ridbanan...
Inte är det helt lätt att få en ny ryttare på ryggen och förstå vad den menar.....
Efter ett tag slappnade madame av.....och det kändes bekant på något vis. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen det passar ju bra eftersom du har lediga fredagar! Och du gillar ju projekt!! /Evisen

Anonym sa...

Hon ser rätt bra musklad ut...eller är det bilden som luras? Kul med ett projekt till..."Skumsvampen"