En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 25 augusti 2011

Nog fick det vara......

Idag bröt jag av en kvist i skogen och sade till på skarpen att mina skänklar gäller. Damen har börjat bli lite  väl nonchalant. Liza tog tillrättavisningen. Hon var het och stressad idag också. Men jag hade bestämt att inte tillåta henne att vara lokomotiv. Hon hängde och jag lossade, så höll vi på tills vi var rejält trötta bägge två.
Emellanåt fick vi till det i alla gångarterna.......
När vi skrittade av lyckades jag få Liza alldeles lugn......
Mycket bättre än igår.......och glimtarna av harmoni bådar gott för framtiden.

1 kommentar:

Evisen sa...

Ja ibland måste man faktiskt! Speciellt om de bara norchalerar en totalt! Figge blir oftast jätteförbannad först, men sedan så skärper han till sig och uppför sig oftas super efteråt!!