En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 18 augusti 2011

Dags att öppna stalldörrarna igen.......

Idag öppnade jag stalldörrarna igen efter en lång härlig semester. Liza kom glatt fram och hälsade på mig men när hon såg grimman vände hon på klacken och gick.
Det var som hon ville säga " Kul att ses igen men det där med träning lägger vi ned, vad?"
Liza har legat i hårdträning medan jag har latat mig. Lizas matte har tömkört, löslongerat, löshoppat och ridit. Varje dag. Och minsann, varken Liza eller Röde var runda om magen längre.
Herkules har flyttat tillbaka till skåne under sommaren och ersatts av en hel flock med brokiga höns. Gissa om jag var snopen när jag tittade in i vad jag trodde var en ny sadelkammare och möttes av en lika förvånad rödbrokig tupp.
Så nu är det bara två hästar i stallet. Lugnt och skönt med andra ord.
Liza och jag tog vår invanda "ängenrunt" tur i alla gångarter för att "känna" på varandra efter min ledighet.
Minsann var inte Liza rakare och "upphakningarna" var som bortblåsta. Liza satt fast lite i handen men det löste vi snabbt och sedan var hon hur fin som helst. Jag blev ombedd att rida Liza tre ggr/v framöver och det tror jag blir jättebra. Då ska väl uppdateringarna på den här bloggen bli lite regelbundnare framöver.



 Slut på sommarlovet för denna gång!

2 kommentarer:

Anki sa...

Välkommen tebax,har saknat dig =)

Evisen sa...

Ja, välkommen tillbaka!!