En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

onsdag 24 augusti 2011

Stressliza!

Oj, oj, oj, idag gick det undan!
Liza låg på i handen rejält, var allmänt okoncentrerad och ville inte lyssna. Vi tog en sväng i skogen men den var allt annat än njutbar. Till slut fick hon bara skritta på lång tygel för att varva ner......
När jag berättade för Lizas matte om hennes för mig ovanliga beteende, så fick jag reda på att madame Liza brunstar.
I övrig hantering var hon precis som vanligt men uppe på ryggen var hon okontaktbar.
Men det går väl över.......
Jag har ju bara hållt på med hästpojkar den sista tiden, så jag har allt glömt bort hur det kan vara med ston.

1 kommentar:

Anki sa...

*ler*lite i mjugg så där du vet!Har nästan alltid haft pojkar men nu 50/50 men bara en att rida.....ett sto och det är skillnad!