En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 1 juli 2010

Kvällsridning

Ljusa sommarkvällar gör att man har möjlighet att rida ut sent. Idag tog vi en skogstur till solens sista strålar. Det var så vackert ute. Vi hade sällskap av Linn och hennes matte. Linn är en ridtravare och hon stegar på med långa kliv så vi fick bra "draghjälp".  Fast Frisse stegar på rätt bra själv nu, han är ingen eftersläntare längre....så vi lyckades hålla samma tempo. Barbackatur igen och idag gick det lite fortare att komma upp. Inte för att jag har blivit smidigare utan för att det gick att utesluta en del förkastliga metoder.

2 kommentarer:

Evisen sa...

Du ska se att du blir smidig som en katt om du tänker fortsätta att hoppa upp och rida barbacka :o)

Aha... man måste klicka 2 ggr för att få igenom kommentaren...

Stina sa...

Jag begriper inte hur man lyckas bestiga en häst överhuvudtaget, med eller utan sadel - själv hade jag säkerligen behövt en stege :)
Sedan återstår nästa utmaning...att hålla sig kvar på hästen... Jag beundrar de som behärskar detta konststycke, måste kännas helt underbart att fara fram i galopp en ljummen sommarkväll....

Sv: Tack för din omtanke, det både värmer och lyfter....