En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 6 juli 2010

Uppställning,halt!

Här är vi uppställda för fotografen och eventuella framtida domare???? Vem vet.......?

Idag har jag "tömkört" eller något i den stilen......
Frisses matte har givit mig lite grundinstruktioner i tömkörningens ädla konst. Jag har pga vatten i knäna och vågor i håret inte ägnat denna gren något större intresse. Men det är klart att skritta en häst för töm kan jag ju klara av. För att kunna trava en häst på töm måste jag öva upp min gång..... ha, ha, ha! Att springa bakom Frisse gillar inte mina artrosknän......men min gång går att öva upp! På banan går det att tömköra på volt och då behöver man inte springa alls. Så visst, jag inser tömkörningens fördelar.
Frisse såg ren ut i trav på böjt spår, så snart kan han nog börja ridas som vanligt igen. Han ska få en ny sadel så småningom. Nu ska han ta det lugnt tills jag kommer hem från semestern och så får vi se i augusti då vi startar med nya friska tag! En ny sadel kan göra underverk!

2 kommentarer:

Stina sa...

Häromdagen dök det plötsligt upp en häst ute i havet...ja, med ryttare förstås, annars hade jag blivit lite orolig :) Det såg riktigt härligt ut, blev en smula avundsjuk faktiskt. Gillar Frisse att bada? Han ser ut att vara nybadad jämt, är alltid så blank och fin. Men det fixar du väl med dusch och hästschampo...eller vad man nu polerar med...vax kanske??? Ha dé gott! Kramiz

Freppsi sa...

Sadel är det värsta kapitlet tycker jag! Det är hela tiden olika bud om vad som är bra och/eller inte. =((