En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 3 juli 2010

Utan sadel....


Luxor och jag med Marianas sadel och träns....

Jag har både hennes sadel och träns kvar. Jag har inte nänts göra mig av med dem. I dag är det tre år sedan jag tog farväl av min vän.....
Tiden går men visst saknar jag henne.....
Frisse har vuxit ur sin sadel och därför rider jag barbacka. Jag passar på att träna balans och kroppskontroll. Tyvärr passar inte Marianas sadel Frisse......för han är mycket bredare över ryggen.
Idag tog vi en kortare skogstur. Jag försökte träna lite sidvärts och spansk skritt men det var så mycket flugor och broms som störde koncentrationen. Jag kom dock på hur jag skulle använda min ljumske för att flytta åt sidan. När man rider barbacka blir allt så mycket tydligare......


Jag och Mariana

4 kommentarer:

Helly på vift sa...

Så sorgligt att förlora en sådan hjärtevän. Tror aldrig att man kan ersätta ett djur eller en människa, men så länge man inte förlorar förmågan att älska så kommer man hitta nya hjärtevänner...

Kram!

Anonym sa...

Ni är så fina! Våra stora vänner kommer alltid att vara saknade. /Evisen

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till cyber-space. Har saknat uppdateringar kring projektet.
Tiden går men man saknar ändå.....Skumsvampen

Ninja sa...

Uppdateringarna kommer att ligga lågt till mitten av augusti...semester snart!!!