En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 9 april 2012

Uppvärmning???

Menar du verkligen det här?

Jag hade memorerat LB:0 programmet och tog in Liza på banan för uppvärmning med hjälp av dressyrprogrammet.
Det var okay att trava in på banan, vända rätt upp och hälsa på domaren ( i det här fallet grannstallets skottkärra) men resten tyckte Liza var onödigt. Eller så hittade hon på ett eget program utan hörnpasseringar, travökningar, ökad skritt och annat trams. Det var mycket roligare att titta på grannhästarna som rusade omkring i hagen bredvid, ett bord som stod fel och studsa runt när det blåste i ensilageplasten.

Nåja, uppvärmda blev vi och jag har en del att arbeta på. Dagens träning fick bli att få ut Liza i hörnen i alla gångarter, samt att kunna reglera tempot på beställning och inte när damen här ovan behagade.
Jag var svettigare än Liza efter dagens ridpass......men ut i hörnen kom vi, inte så snyggt kanske men med alla fyra benen på plats i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehehe.... åh vad jag känner igen mig :o) /Evisen