En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 1 december 2011

Träning med flygande koner....

Så här års kan det verkligen bli underliga ridövningar. På Frisse tränade jag ritt med flaxande täcke. Idag har Liza och jag tränat med flygande koner. Det blåste rejält...
Men eftersom jag ridit Liza ett tag nu och hon börjar få förtroende för mig så tänkte jag att det kan vara bra med lite blåst....så kan vi träna på koncentrationen.
Jag tände upp på ridbanan och placerade ut koner i fyrkant som jag tänkte göra lite övningar runt....
Det var bara det att vinden ökade och ökade.....till slut yrde både koner och uppsittningspall runt på ridbanan, stalldörren slog och presenningar fladdrade.
Jag red på med den bästa övertygelseförmåga jag kunde uppbringa......
" Det är okay Liza, konerna ska flyga omkring i den här övningen, uppsittarpallen ska man runda när den ligger i vägen, stalldörrarna ska slå i otakt och presenningarna ska prassla, samtidigt som vi flyttar bakdel eller framdel"
Hon köpte det nästan.....duktiga Liza!

1 kommentar:

Evisen sa...

Hehe..! Då är hon snart stormsäker!