En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 5 december 2011

Nu börjar äntligen bootsen fungera...

Det är meningen att ridutstyrsel ska underlätta. Jag köpte ett par ridstövlar av Frisses matte för en tid sedan. Ett par Muckboots. De är verkligen sköna och praktiska i lerhagarna så här års. Det var bara ett men, svikten....
Gummit sviktar och det är väl bra, men det sviktar tillbaka. Så om jag trampar ner hälarna så sviktar det tillbaka, ungefär som en katapult, vilket gjorde att jag studsade upp ur stövlarna. Det tog ett tag innan jag kom underfund om hur jag skulle göra, för jag kom i otakt med mig själv när jag red.
Frisses matte sade att svikten minskade och att gummit "satte sig" efter ett tag. Nu har det gjort det. Min balans blev avsevärt mycket bättre....härligt!

Muckboot Tyne

1 kommentar:

Anonym sa...

Sitter inne i värmen och följer din blogg.....på så vis slipper jag regn och blåst men känner mig ändå lite nära "häst-världen". Skumsvampen