En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 19 april 2011

Måndagens Liza....

Egentligen heter hon Lisa med s. Men Liza med z låter lite flashigare, lite Liza Minelli likt, så hon får nog kallas Liza på bloggen.
Igår var det underbart vårväder. Jag glömde ridjackan i stallet och red iväg i T-shirt. Vi värmde upp på åkrar och grusvägar och fortsatte sedan på volten.
Där jobbade vi på 20 meters volter i trav och lite galopp och gjorde lite sidvärtsövningar i skritt. Liza var duktig på sidepass som är en westernövning.
Höger bakben hamnar ofta lite utanför kroppen och när jag ber henne "peta" in det "hackar" hon lite med höger fram. Hon är aningen "hård" i munnen. Förmodligen beror det på höger bak.
Till och från lossar hon fint och bär sig själv, men sedan "faller" hon tillbaka i handen igen.
Jag vet inte om det går att rida bort. Men jag rider mycket lösgörande övningar nu och rakriktar henne.
Lizas matte säger att hon är riktigt gäspig efter att jag har ridit henne.
Jo, det är nog en hel knippe muskler som fått börja jobba trots att vi inte gör några avancerade saker.

Inga kommentarer: