En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 11 april 2011

Får jag presentera Liza....

Liza bor i ett tvåbilsgarage som har byggts om till stall. Här finns fyra boxar och tre hästar. Jag, som den sista tiden huserat i betydligt större stall tycker att det är rätt behändigt att ha så nära till allting. Inget spring för att få tag i kärror, grepar, sadlar, hökassar och gödselcontainers.

Det här är en avborstad Liza. Så här ren var hon inte när jag tog in henne från hagen. Liza är en shagyaarab som är importerad från Ungern. Hon är femton år och eftersom araber brukar kunna bli rätt gamla så kan man säga att hon, precis som jag, är i sin bästa ålder. Shagyaaraben är lite större än det vanliga arabiska fullblodet och framavlad för att användas inom kavalleriet.

Liza påklädd och klar för en tur.

Vi provade lite nya stigar idag. Vilket ledde till att turen blev två timmar lång! Inte lätt när man inte riktigt vet var man hamnar. Vi  hittade både trevliga skogsstigar och fina grusvägar. Eftersom det är rätt sumpigt i markerna just nu så höll vi oss till trav och skritt. Liza var pigg och glad. Hon kan nog beskrivas som en cool och framåt tjej.

3 kommentarer:

Anki sa...

Vart tog Ronja vägen då?

Anonym sa...

Roligt!! Nu är du på G igen!!/Evisen

Åsa! sa...

Vilken vacker dam! Stigletning är spännande. Jag som bara ägnat mig åt detta på cykel får kanske vidga mina vyer nu när det blir lite torrare i markerna.