En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 8 oktober 2012

Skrittur....

Den första på mycket länge. Eftersom Liza hade varit busig när matte satt upp så måste jag "kolla läget". Bus kan betyda att Liza är mycket bättre i benet och har överskottsenergi, men det kan också betyda att hon är "stressad" och fortfarande har ont.
Jag sadlade, lindade ben och gav mig ut, beredd på bus!
Men det gick så sakta.....Liza slappnade av och klev på rätt bra hela rundan. Vi var ute ca trettio minuter på hårt underlag.
Benet hade inte svullnat upp efter turen men det var varmt och hon lastade av diagonalt bak. Så lite ansträngt av ridningen blev det. Jag beslutade mig för att avvakta ett tag till med ridningen. Vi fortsätter våra promenader.....

2 kommentarer:

Anki sa...

Många hästmänniskor jag känner har ibland för bråttom att få igång sina hästar.Så klok du är som har tålamod att vänta.....

Tablescapes By Diane sa...

Hi lovely lady.
Thanks so much for your sweet comments on my Tablescape for Autumn. Your photos are Beautiful.. I hope you have a wonderful weekend with your family.
XXOO Diane
I am also your newest follower on your Blog now.