En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 14 augusti 2012

En ny ridbana!

Medan jag latat mig har det minsann hänt saker i garagestallet. På fem veckor har en helt ny ridbar paddock skapats och dessutom med utsikt.
Jodå, man rider nästan i himlen medan dalen breder ut sig nedanför.
Måtten är 20x40 så nu har vi en riktig dressyrbana att träna på Liza och jag. Det blir ju finfint till hösten.
Liza har lyckats dra på sig en irriterad sena. Jag tror att det är senskidorna som är inflammerade för hon är svullen och varm i höger fram.
Så stället för att sätta igång som planerat får vi skynda långsamt med stödlindor och skritt på hårt underlag. Men det är bäst att ta det lugnt för "spökande" senor vill vi inte ha.
Vi myste länge i stallet istället. Det finns ju mycket man kan sysselsätta sig med så här års, plocka flugägg t.ex.

1 kommentar:

Åsa! sa...

Mm, dessa förbaskade flugägg :(