En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 27 augusti 2012

En häst på banken.....

En häst på banken kan man ju alltid ha. Jag menar, den kan ju stå där och förränta sig i väntan på bättre tider. Med bättre tider menar jag att ekvationen " att ha råd och ha tid att ha häst" ska gå ihop.
Min erfarenhet säger mig att det är svårt. Man brukar antingen ha råd eller tid. Min erfarenhet säger mig också att omständigheter förändras. Att omständigheter kan förändras snabbt......och när de väl gör det så vill jag vara redo att slå till.
Så idag är jag stolt ägare till en häst på banken.....
Jag vet inte hur den ser ut men.....
 Det kan vara en nordsvensk? Jag gillar fuxar med långa ljusa manar......
Det kanske är en maffig svart frieser, som Frisse?
Eller en pigg och sprallig lusitano?
Kanske har jag en flott dressyrhäst som Rubignon?
Eller bara en häst att mysa med som finaste Mariana? När jag tog bort Mariana i juli 2007 så lovade jag mig själv och henne när vi delade den sista äppelpåsen att jag åtminstone skulle ha en häst på banken.
Idag har jag det. Nu gäller det "bara" att få resten av ekvationen att gå ihop......

3 kommentarer:

Evisen sa...

Se där ja!! Gratttis!! Du ska se att rätt häst snart dyker upp och då helt plötsligt så kommer ekvationen att gå ihop!! Om du är sugen på en fin PRE-flicka så har de två till salu för ett mycket bra pris hos Gustavssborgs PRE, där jag köpte Figge. Surfa dit och kolla!! Ann-Britt säljer inte till vem som helst man jag tror att du skulle klara hennes "anställningsintervju"!! Kram!!

Åsa sa...

Häst tar mycket tid, det har jag insett. Just nu känner jag mig lyckligt lottad som får rida grannens danska halvblod hur mycket jag vill, och så har jag ju Gannarve där jag kan rida så mycket jag har råd till ;)
Men visst hade det varit roligt med en alldeles egen häst!

Evisen sa...

Jo hon säger att om vi kommer i höger galopp, ska hålla spöt i höger hand, vända snett igenom, aktivera nya ytter, dvs höger höger bak, ställa om till vänster och ge ny fattningshjälp! Kan vara så att man behöver aktivera nya inner bak istället, det beror lite på hästen och man får testa sig fram.