En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 7 juli 2012

Mygg...

Denna veckas värme kläckte en hel hord av mygg. Lisa och jag som planerat en lugn skogstur, blev jagade av "norrlands flygvapen".
Lisa ville bara rusa fram för att slippa odågorna. Turen som brukar ta närmare en timme avverkade vi på 25 minuter.
När vi var så uppvärmda fortsatte vi en stund på ridbanan där det blåste en ljum bris och var myggfritt.
Jag försökte rida aktivt och påhittigt och Lisa "köpte" det och var riktigt duktig. Vi fick till några riktigt fina serpentinbågar och skänkelvikningar.
Nu ska jag suga på den karamellen länge.....

ur en annan vinkel....

4 kommentarer:

Wictoria sa...

Mygg och flygfän är inte kul när man rider :( där jag rider är paddocken värst, soliga dagar är den inte att tänka på.
Där jag ställer ut tavlorna så har de som ställt ut innan fått sålt en hel del, men hittills har ingen köpt någon tavla av mig, tyvärr.

Åsa! sa...

Dessa flygfän kan förstöra den finaste ridturen! Sist vi red ner till stranden fick vi broms efter oss, det blev en lätt uppjagad stämning!

Wictoria sa...

Idag var jag ute på en tur, stundvis var det mycket blinningar som vi kallar dem, större flugor som bits, hästen var minst sgt irriterad men vi galopperade några sträckor och då fick hon bort de för en stund :)
verkar som att de är mer enträgna innan regn tycker jag...

Anonym sa...

Ha en bra semester!/önskar Figge och Evisen