En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 9 mars 2012

Ut alla tre....

 Röde och Whitney.......nykära i somras.
Liza möter upp.....

Whitney har fått en medryttare som ska hjälpa till med inridningen av henne. Igår kom vi ut alla tre samtidigt till stallet och kunde rida ut tillsammans för första gången. Det märktes att hästarna tyckte det var kul.  Det är inte så populärt att bli lämnad kvar ensam i stallet. Vilket händer Röde och Liza emellanåt......

Whitney blir så upprörd att hon river hela stallet om någon skulle komma på tanken att utsätta henne för det.
Jag vet inte om det är smart eller dumt? 
Vi hoppas att hon ska lugna ner sig när hon får lite mer att göra.......

Efter en skrittur i skogen red vi på banan alla tre. Liza fick beröm för att hon gick så fint. Det gjorde hon verkligen med tanke på att vi inte övat så mycket på ridbanan. 


2 kommentarer:

Åsa! sa...

Så roligt att Liza gick fint idag!

Vi har varit ute på en underbar ridtur idag, eller ikväll rättare sagt, så skönt att det är ljust så länge!

Jagsåklart sa...

Halloj! Dyker in här och säger Hej. Du lämnade en kommentar för en tid sen i min vanliga blogg En Häxa på vift men då du har en hästblogg så tyckte jag att det passade bättre att tjoa till via min hästs blogg. :)

Fina hästar du har förresten.

Ha en bra dag