En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

söndag 6 februari 2011

Se, läs av och lär.....

Vackra och uttrycksfulla ögon eller hur?

Vi blir alltmer samkörda Ronja och jag. Damen har lite attityder som jag inte riktigt gillar så vi arbetar på det.....
Det går bättre och bättre.....man måste vara tydlig med ston och rättvis. De är ofta lite tuffare än valacker men desto bättre när man kommer överens. Mitt sto hade också attityd och integritet när vi började vår resa. Efter några år var det ingen som kunde tro att hon varit både grinig och tuff för hon blev en riktigt trevlig och social häst. Hon lärde mig så mycket om hur hästar vill ha det. Sådant man bara kan lära sig om man är villig att lyssna och lära av sin häst. Vet din häst att du tycker om den?

2 kommentarer:

Evisen sa...

Ja ston har en egen vilja!! Det är därför jag gillar valacker :o) Jämnt och bra humör!!

Ja... jag tror att Figge vet att jag tycker om honom :o)

Anonym sa...

Jag kommer ihåg Mariana. Vilken underbar häst. Så lätt att hantera och även kul att promenadrida för en ringrostig ryttare. Man kände sig trygg med henne både på stallgången och på hennes rygg. Hon visste att hon var omtyckt och älskad. -Skumsvampen