En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 23 september 2010

Nu blir det lov på den här bloggen ett tag......

Jag hade hoppats på att hinna med min andra dejt idag. Men ägarinnan till det svenska halvblodet hade inte bråttom att hitta ridhjälp så hon ville vänta tills jag kommer hem från Italien.
Han är en tioårig vallack på 1,70 som har tävlats dressyr men som nu ska prova lyckan som hopphäst.
Här är det kontrasterna som gäller, en liten dam på 1.49 eller en ståtlig herre på 1.70?
Men det är så mycket som ska stämma.......höjden på hästen är verkligen inte det avgörande!
Nu tar den här bloggen paus tills jag är åter i Sverige och fortsätter att "ragga" eller vad man nu ska
kalla det? 
Jag kommer alldeles säkert att träffa på våra fyrbenta vänner i "tjänst". Förra gången jag var i Italien arbetade f.d. travhästar på Roms gator. När en tuff karriär tar slut så börjar en annan.....vilka hjältar!

Inga kommentarer: