En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 14 september 2010

Förkyld och ridsugen!

Eftersom jag ändå är förkyld så sitter jag här och "räddar" bilder och text från min gamla blogg. Träningsinläggen är kul att spara för att gå tillbaka och se vad som hänt och vad man förhoppningsvis har lärt sig.
Jag låg i soffan och tittade på gamla VHS filmer på mig och Mariana när vi tränade för landslagsryttaren Peter Ljungberg. Tänk, man har t.o.m glömt bort hur vacker häst man har ägt!
Jag kunde konstatera att jag faktiskt har lärt mig en del......men insåg också hur svårt det är att träna på egen hand för man blir alldeles för långsam i reaktionerna.
Jag hoppas att jag snart har möjlighet att ta upp både ridning och träning igen för här sitter man och blir alldeles sugen!

2 kommentarer:

Evisen sa...

Nu får du krya på dig så du kan börja rida igen! Förstår att du är sugen och det blir inte bättre av att titta på ridfilmer :o) Men det är bra med film, det är då man själv kan se att man faktiskt lärt sig något! Tack för dina goa kommentarer, ja, jag tror vi hade kunnat hitta på rätt mycket kul om vi bott i samma stall :o) Kram på dig!

Anonym sa...

Du får trösta dig med att en förkylning inte sitter i så länge. Men det känns långt nog när man längtar upp i sadeln. Snyt dig och krya på dig.....Skumsvampen