En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 16 april 2010

Nu får Frisse motionera sig själv ett tag......

Som ni ser är han rätt bra på det!

Jag har ont i halsen och är lite febrig och Frisse har fått sin vaccination. Så vi ska ta det lugnt bägge två på var sitt håll. Om vulkanen på Island lugnar ner sig så bär det snart av till Toscana. Frisse och jag pausar från varandra ett tag......
Snön kan smälta bort helt under tiden och så kan Frisse göra sig av med vinterpälsen tycker jag!
Så han är riktigt stilig och pigg när jag kommer tillbaka!

7 kommentarer:

Stina sa...

Jag vet inte när du åker, men i vilket fall... önskar dig en riktigt trevlig resa!
Ja, det där askmolnet ställer verkligen till problem, men det verkar något bättre nu. Vi får hoppas att inte det inte blir fler utbrott...
Ha dé gott!

Freppsi sa...

Ha en underbar resa, åker själv till Alba i Italien (norr om Milano)om drygt en månad.
Vinterpälsar är inte roliga, våra har snart fällt färdigt här nere i Skåne..en del säger att fällningen styrs av ljuset.. vet inte låter konstigt men??

Evisen sa...

Håller tummaran på att vulkanen lugnar ner sig så att du kommer iväg!! Krya på dig nu!!!

Helly på vift sa...

Vilken vacker frieser häst du har hand om. Där jag börjat rida har de 5 stycken sådana, men alla privatägda. Själv har jag ju just börjat att rida efter många års uppehåll (18 för att vara exakt ;)

Just nu kämpar jag på med 2 lektioner i veckan så att jag ska bli duktig igen.

Ska bli kul att följa dig och hoppas du kommer till Toscana.

Kram

Josefine Skapar sa...

OJ OJ OJ OJ vad fin han är!

AnnTh sa...

Men så härlig häst. Min drömhäst är frieser.
Äger ettt superfint varmblod med min dotter, rider ett underbart halvblod, en fin oldenburgare och en fjordingkorsning så jag har det mesta av det bästa men skall ha en frieser någon dag.Trevlig resa!

Fru Pusselbit sa...

Vilken underbar häst, han är otroligt vacker! =)