En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 2 april 2010

Jag och min kompis.....

Nu är det seeegt! Frisse fäller päls så att det yr. Vi umgicks ett bra tag med ryktstenen innan vi sadlade på idag. Ridning på volten och en "loj" häst. Jag provade med uppvärmning i alla gångarter på enhandsfattning, vi ryggade, vi skrittade med tempoväxlingar, men nej ingen energi gick att finna någonstans...
Frisse brukar bli trött av pälsfällningen, han var seg en period förra året också. Hur som helst, Frisses matte kom ner till ridbanan och hjälpte till  och då fick vi till lite bra galoppfattningar, halter, travarbete och ryggningar. Formen var fin, men det där lilla extra som han kan saknades. Så nu väntar vi på att vinterpälsen ska trilla av helt och hållet så vi får lite fart igen....
Själv måste jag tänka på att korta tygeln, mitt ärkefel har dykt upp igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är pälsfällar-tider nu...ser man en kvinna till häst i ett "damm-moln" av päls...så är det du och Frisse.....Skumsvampen

Evisen sa...

Ja fällperioder är inte kul! Började ge Figge b-vitamin så fort han började fälla... Gjorde alltid det med min gamla och han brukade klara fällningen jättebra! Figge verkar fungera på samma sätt :o)

Korta tyglen.... :o) Där sa du något!! Jag är har samma problem! Glad Påsk!