En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

onsdag 18 augusti 2010

Frisse har fått en ny sadel!

Så bra! Den är utprovad av tränaren och ska sitta som smäck! Det var väl skönt! I morgon ska jag ut och hälsa på honom och hämta min ridhjälm.
När Mariana åkte letade jag efter något att rida på så jag provred flera hästar under en period.
Det var nyttigt och intressant. Jag provred fina utbildade hästar och ouppfostrade hästar. Men det är väldigt viktigt att man har samma "tänk" som ägaren om det ska fungera. Luxor fick jag tips om av en väninna och det fungerade jättebra med honom och hans trevliga matte. När Luxor flyttade behövde hans boxgranne hjälp och så kom Frisse in i bilden.
Nu har jag ringt en väninna som har hästar för att få ta en tur i skogen med henne.

3 kommentarer:

Evisen sa...

Ja det är verkligen viktigt att man har samma tänk som ägaren!!! Hoppas nu att Frisser blir bra fort med sin nya sadel och att du hittar en häst att rida så länge! Förstår att du längtar efter att få rida!!

Monica sa...

*Fniss*.....hi,hi,hi....nu har jag hittat Frisse!.... Det trodde du inte om datanörden....hi,hi,hi. Här kommer jag att hålla koll så att du sköter om honom väl....*fniss*....

Monica sa...

Glömde: BRA att du fixat ny sadel.....