En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 16 augusti 2010

Det kommer att bli en lååång Frissepaus.......

Jag fick ett mail från Frisses matte där hon berättar att Frisse ska sättas igång långsamt. Ridning varannan dag i ett par månaders tid. Mest skritt och så småningom lite trav som ska ökas på succesivt....
Det kommer att bli en lång rehabilitering. Jättetråkigt med tanke på att det såg ut så här i slutet av maj.
Undrar vad som hände där i början av juni? Jag red honom tre dagar i sträck och den tredje dagen gick han orent. Filmsnutten på den spanska skritten är från dag ett.....då var han helt ren. Dag två tog vi den långa galoppen i skogen och dag tre var han oren.....
Jag kommer nog aldrig att få veta vad som hände. Hästar kan inte berätta.....
Huvudsaken är att han blir bra även om det kommer att ta tid. Hans tränare säger att han ser okay ut nu i alla fall. Jag kommer att sakna dig Frisse!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad tråkigt!! Men som du sa, huvudsaken är att han blir frisk!! Kramar Evisen

Helly på vift sa...

Himla konstigt... Synd att de inte kan prata och berätta vad som är fel. Hoppas han blir frisk snart.

Krya på dig kramar från Sicilien!

Freppsi sa...

Vad har veterinären sagt då? Vad är det för skada? Mystiskt..